استایل می | styleme

سبک زندگی خودت رو بساز

کدام مدل کفش زنانه به کدام فرم بدن زنان بیشتر می نشیند

اگر شما هم جزء آن دسته افرادی هستید که دوست دارند بدانند چه کفشی برای چه استایلی مناسب است،  با راهنمای خرید کفش زنانه بر اساس استایل و فرم بدن همراه ما باشید تا انواع کفش های زنانه را بشناسید و همه نکات و روش های ست کردن کفش با لباس را بر اساس استایل و موارد کاربرد کفش ها با هم مرور کنیم.

کفش ها به نوبت خودشان دارای تنوع و رنگ‌بندی و جذابیت منحصر بفرد خودشان دارند و همینطور انواع مختلفی دارند که افراد بسته به فرهنگ و نوع کارشان و حتی مهارتشان از آن ها استفاده میکنند . کفش ها را هنگامی که با استایلتان ست میکنید دیدن دارد . بیشتر افراد استایل سازی و شیک پوشی برایشان حرف اول را میزند . و برایشان نوع کفششان است که حائز اهمیت است .

 

انواع کفش ها

1.       کفش های پاشنه دار زنانه

این سری کفش ها زیبایی و خوش استایلی را برایتان به ارمغان می آورد. همه زن ها این را بهتر از من میدانند که کفش های پاشنه دار از نوع پاشنه بلندش نشان دهنده یک لیدی و خانم است .

دسته کفش های پاشنه بلند که اسامی مختلفی دارند و اگر بخواهیم طبق دسته بندی آنها را دسته بندی کنیم با طیف عظیم و گسترده ای روبرو خواهیم شد.

اگر بخواهم بر اساس میزان پاشنه برایتان بگویم , لازم است بدانید کفش هایی که از شش سانتی متر بیشتر ارتفاع پاشنه دارند از سری کفش های پاشنه دار به حساب میاید.

شما با پوشیدن این سری کفش ها نه تنها خود را بلند تر جلوه میدهید بلکه خوش استایلی و زیبایی را یکجا تجربه خواهید کرد .

 

2.     چکمه ها یا بوت ها زنانه و مردانه

این سری کفش ها بسیار مقاومت بالایی دارند و محافظت و سلامت پای شما عزیزان در فصل پاییز و زمستان را تضمین میکند

این سری کفش ها تاریخچه دیرینه ای دارند و مانند صندل ها به گذشته های دور برمیگردند . پوتین ها .چکمه ها یا همان بوت ها بر خلاف بقیه کفش ها بخش های مختلفی از پا را پوشش میدهند . این سری کفش ها تخصصشان حفظ پای شما عزیزان در مقابل برف و باران و سرما و یخ زدگی در امان نگه میدارد .برای جنس این سری کفش ها معمولا از رویه های ضد آب استفاده میکنند و قالبا درون این کفش ها هم با الیاف ضخیم عایق بندی میکنند .

در سری بوت ها به دو دسته بالای زانو و یا بالای قوزک دسته بندی می شوند .


چکمه زنانه جدید

  

3.    صندل های تابستانی زنانه و مردانه

صندل های تابستانی زنانه و مردانه از سری کفش ها با تم خنک و کول هستند و در نوع خودشان زیبا ترینند.

صندل ها شکل و نوع های متنوع و متفاوتی دارند که بر حسب سلایق و نوع مصرفی شان خریداری و استفاده میشوند . عموما این سری صندل ها ساخته شده اند که قسمت های کف پا را پوشش دهند . دلیل این چنین طراحی ها چیزی جز گرمای هوا و همینطور عرق و بوی بد پا نیست .اصلا از همین هم که بگذریم شما فکرش را بکنید که هوا عجیب گرم باشد و پای بینوای شما هم در جوراب و کفش محصور شده باشد .این بیچاره نا سلامتی قلب دوم انسان هست . پس مراقبت های خاص خودش را دارد .

صندل ها از دسته مردانه گرفته تا زنانه مدل و تنوع چشم گیری دارند .

برای نمونه آن ها را میتوان صندل های زنانه بدون ساق . ساق دار . صندل تابستانی مردانه پاشنه تخت . پاشنه دار . صندل تابستانی دخترانه بند انگشتی. صندل های چسبی . صندل سگکی . حتی صندل هایی طراحی شده اند که مناسب برای عشاق دریا و رودخانه کاربرد دارد . این سری صندل ها کلا از جنس پلاستیک های منعطف ساخته شده اند که بسته به سلیقه شما یا تنها کف پایتان را عایق بندی میکنند یا حتی اگر بخواهید روی پا هم پوشش میدهند . این سری کفش ها حتی اگر آب هم درشان نفوذ کند جای نگرانی نیست . چرا که سوراخ هایی روی آن تعبیه شده که باعث تخلیه آب ها میشود . از نظر سایز بندی هم که برای زنانه و مردانه سری سایز های استاندارد در صندل ها رعایت شده اند . پس جای نگرانی نیست .

 

4.     کفش کالج زنانه و مردانه

کفش های لوفر را خودتان بهتر از من میشناسید . این سری کفش ها تلفیقی از کفش های کلاسیک و مدرن هستند و در این سری کفش ها زیبایی خاصی معطوف شده است . این سری کفش ها همه کاره هستند و میتوانید با خیال راحت با هر سبک و استایل لباس پوشیدنتان ست و مچ کنید و اطرافیانتان را شگفت زده کنید . این سری کفش ها به راحتی هم با تیپ های رسمی و هم با تیپ های غیر رسمی از اسپورت گرفته تا راحتی به راحتی ست میشود و دیگر انتخاب این سری کفش ها دست خودتان را میبوسد . ولی حتما یکی از این کفش ها را در جا کفشی تان داشته باشید . چرا که قول میدهم پشیمان نخواهید شد. و با پوشیدنشان دلتان قرص و خیالتن راحت که به هر استایلی که بزنید به راحتی مینشیند ..

کفش های لوفر بر خلاف تفکر خیلی از عزیزان نباید الزلما تخت و فاقد بند باشد . بلکه بسیاری از این سری دارای مقداری کم پاشنه و سری دیگر حتی با بند بسته و به پای شما عزیزان کیپ میشود .

راستی تا یادم نرفته باید برایتان بگویم این سری کفش ها رنگ بندی خاص و متنوعی دارند که در انتخابشان کار خیلی ها رو آسان کرده است .

اگر شما طرفداران این سریکفش ها هستید باید این سلیقه زیبایتان را تحسین کرد و آفرین گفت.

در کشور عزیزمان ایران کمتر کسی با اسم لوفر آشنایی دارد و بیشتر با نام تجاری کالج معرفی شده است و همگی به نام کالج این سری کفش هارا شناخته اند .

از داشتن این کفش های آزاد و زیبا غافل نشوید.

 

کفش کالج زنانه


5.    کفش اسنیکرز و آل استار

این سری کفش ها در راحتی و تنوع شهرت جهانی دارند . هیچ میدانستید این سری کفش های آل استار برای حرفه یا ورزش خاصی طراحی نشده اند !

علاقه دارید بدانید این سری کفش ها از کی و کجا شروع به آغاز محبوبیتشان کردند ؟ محبوبیت کفش های اسنیکرز یا آل استار از ستارگان موسیقی دهه هفتاد میلادی آغاز شد . و از آن دهه بود که اینسری کفش ها فراگیرشد و طرفداران زیادی را جلب کردند . پس عادلانه باید گفت محبوبیتش را مدیون ستارگان آن دهه است . عجیب نیست ! سال هاست که میگذرد اما هنوز این سری کفش ها پشت ویترین مغازه ها چشمکمیزند و دلبری را بر عشاقشان تمام میکنند . این سری کفش ها عموما غیر رسمی هستند . پس نمیشود با استایل رسمی کفش اسنیکرز را ست کرد . این کفش ها در دو نوع ساق دار و بدون ساق دسته بندی میشوند که بسته به سلیقه های مختلف انتخاب و خرید میشوند . و از لحاظ رنگ بندی و جنس تنوع منحصر به فرد خودش را دارد .

 

کفش ال استار زنانه

 

6.     کفش های آکسفورد زنانه و مردانه

با انتخاب سری کفش های آکسفورد به خودتان استایلی جذاب و همینطور زیبایی محصور کننده ای هدیه میدهید .کفش های آکسفورد دوخت و طراحی ظریفی دارند و به همین دلیل در سری کفش های رسمی قرار میگیرند . حتی اگر بخواهیم نگاهی به تاریخچه این کفش های دلربا بیندازیم بر میگردد به قرون گذشته , یعنی چیزی حدود قرن ۱۷ میلادی که که در انگلستان دانشگاهی بود بنام آکسفورد… جوانان و دانشجویان این دانشگاه معروف در آن قرن از این سری کفش ها استقبال بی نظیری کردند و باعث مد شدن کفش آکسفورد در دانشگاه آکسفورد شد . اگر طرفدار این سری کفش ها باشید طبیعتا میدانید که کاملا رسمی هستند و از لحاظ جنس و مدل هم بصورت بندی و از جنس چرم اعلا هستند . نقطه خاص و عطف این کفش ها ظرافت و زیبایی در دوخت و برش و طراحی این دلبران هست .

درباره ی اکسفوردهای زنانه اگر بخواهم از دیدگاه تاریخچه بگویم . اوایل قرن نوزده میلادی یعنی دقیقا در سال هزار و نهصد و سی به محبوبیت عام رسید . اگر خانمی باشید که از طرفداران پروپا قرص کفش آکسفورد باشید حتما به این نکته هم دقت کرده اید که به ظرافت استایل شما فضونی میبخشد و تیپ شما را تاثیر گذار تر جلوه میدهد.

و در پایان از نمونه های نامی این سری کفش ها می توان از دوخت هشت ترک نام برد .



 

7.    انواع پاشنه کفش زنانه و مردانه

کفش لژ دار :

کفش لژ دار را چه مرد و چه زن به خوبی میشناسند و شهره و زبان زد هر قشر از جامعه است . اما آیا میدامستید به کفش افراد تنبل هم شهرت دارد ؟ خوب بهتر است دلیلش را برایتان بگویم … راستش را بخواهید بر خلاف کفش های پاشنه دار که پوشیدن و راه رفتن در آن ها به مدت طولانی کاری بس طاقت فرسا است , کفش های لژ دار با وجود ارتفاعی که از زمین دارند اما بسیار راحت و عامه پسند هستند و به هیچ عنوان حتی اگر به مدت طولانی هم در پایتان نگهدارید به هیچ عنوان احساس خستگی نمیکنید . این سری کفش ها درسته که پاشنه ندارند اما در افزایش قد بی تاثیر نیستند و حتی اگر بخواهم بر اساس نوع و مکان برای استفاده از این کفش برایتان بگویم بهتر است بدانید خیلی وجه مجلسی و رسمی ندارد و من بیشتر برای پوشیدن در مهمانی های دوستانه و دورهمی ها و کار های روزمره که بیرون از خانه دارید توصیه میکنم . درسته که این کفش راحتی است ولی دقت به عمل آورید که از شکیل ترینش استفاده کنید تا خیلی لژ دار بودنش در ظاهر قالب نباشد .

 

 

کفش آکسفورد زنانه

 

8.    کفش زنانه  مری جین MARY JANE 

شرط میبندم که تا بحال این اسم را به گوش نشنیده اید . اما بی شک پشت ویترین ها انواع کفش زنانه  مری جین MARY JANE به وفور دیده اید . این در واقع این اسم یک مدل کفش برای خانم ها است که جلوی کفش ارتفاع کمی دارد ولی در پاشنه کفش میتواند با مدل های متنوع پاشنه ترکیب باشد .

MAREY JEAN بصورت کامل که قالبا از جنس چرم هست پشت پای شما را پوشش میدهد و به همین دلیل شخص احساس راحتی بیشتری با این مدل میکند و در نتیجه ارتباط قوی تری برقرار می‌کند .


کفش زنانه مری جین MARY JANE

 

9.     کفش پاشنه بلند مجلسی دخترانه چانکی CHUNKY 

چانکی نام یکی از سری مدل های کفش های پاشنه دار زنانه است که به دلیل فرم و استایل پاشنه اش راحتی به خصوصی برای فرد ایجاد میکند . خوب شاید برایتان سوال باشد که ای بابا چانکی جه صیغه ای هست دیگه …..

اما این مدل را هم پشت ویترین اکثر کفش فروشی ها دیده اید . بر اساس راهنمای خرید کفش زنانه , چانکی در واقع پاشنه های کفش زنانه ای هستند که فرم مستطیلی پهن و قطوری دارد و با این حساب اگر بخواهیم با سایر پاشنه های نازک و باریک گرد مقایسه اش کنیم دیگر حرفی برای گفتن نمی ماند . و برای کسانی که هنگام پوشیدن کفش پاشنه دار احساس پا درد و کمر درد دارند و بی طاقتی به سراغشان میاید بهتر است که از سری کفش های پاشنه بلند و بسیار شیک چانکی استفاده کنند . در ارتباط با اینکه برای چه محیطی مناسب است باید خدمتتان بگویم که خیلی وجه رسمی ندارد و بهتر است برای مجالس های نزدیکان استفاده شود .


 


10.   کفش زنانه پاشنه دار مجلسی مدل PRISM  

سری دیگر از کفش ها که باید خدمتتان معرفی کنم مربوط به دسته کفش های خانم ها است آن هم از نوع پاشنه دار

اما با اندکی تفاوت و آن هم فرم پاشنه است که به شکل هرمی است . این کفش زیاد روی بورس نیست و زیاد برای این سری کفش ها چه فروشندگان و چه خریداران تمایل چندانی ندارند و پاشنه این سری کفش ها حد اکثر ۳ تا ۵ سانت است .

 

11.    کفش زنانه مجلسی پاشنه دار مدل SPOOL LOUIS 

کفش اسپول لویس هم از سریکفش زنانه مجلسی پاشنه دار مدل SPOOL LOUIS است . ولی از آنجایی که برای رفتن به مهمانی و دور همی انتخاب ست لباس و از جمله کفش آن هم از نوع پاشنه دار اصلا کار راحت و آسانی نیست . برای همین است که انواع پاشنه ها را با تمام جزییات خدممتان توضیح میدهم .

در طراحی سری کفش های SPOOL LOUIS در قسمت جلوی کفش ارتفاع کفش تا زمین فقط به ضخامت کفی کفش است و در راستای آن پاشنه هم به موازات همان سطح را رعایت میکند و در میانه پاشنه کفش نسبتا کمر باریک میشود و سپس به ضخامت قبل باز میگردد .

اگر بخواهید از تاریخچه SPOOL LOUIS بدانبد باید خدمتتان بگویم که در زمان های قدیم که کشور فرانسه نوع حکومت بشیوه یشاه و رایتی بوده بین مردان و زنان فرانسوی حسابی مد روز بوده است .


کفش زنانه مجلسی پاشنه دار مدل SPOOL LOUIS

 

12.  کفش لژ دار زنانه PLATFORM  

کفش لژ دار زنانه PLATFORM از سری کفش های پاشنه دار به حساب میاید . این کفش در دسته کفش های پاشنه دار راحت جای دارد که تلفیقی از پاشنه و لژ در طراحی موذیانه آن بکار رفته است و اثر شگفت انگیری بر افزایش قد در مهمانی ها میگذارد و از ویژگی های مثبت کفش میتوان به این اشاره کرد که به کف پای شما عزیزان فشار زیادی نمیاورد پس در نتیجه در کف کفش پایتان کمتر دچار خمیدگی و انحنا میشود پس به همین دلیل طبیعتا باید حین استفاده راحتی بیشتری را تجربه کنید.

 

13. کفش زنانه پاشنه تخم مرغی یا CONE  

کفش زنانه پاشنه تخم مرغی یا CONE را که همه میشناسید ففقط اینجا با اسم تجاری دیگرش نوشتم که با این هم آشنا شوید .

درواقع CONE همان پاشنه تخم مرغی خودمان است و در ایران به پاشنه تخم مرغی شهرت یافته .

طراحی پاشنه کفش به شکل و شیوه ای است که آن قسمتش که به کفش متصل میشود دارای سطح پهن تری است و هر چقدر که پاشنه به سطح زمین نزدیک میشود رفته رفته از سطحش .کم میشود و

به زبان ساده تر باریک تر میشود . و بهتر است بدانید که ارتفاع پاشنه های تخم مرغی حد اکثر بین ۳ تا ۵ سانت است . پس با این بیوگرافی از پاشنه های تخم مرغی میتوان آن ها را از سری کفش های پاشنه دار راحت قلمداد کرد .

هر چه میگذرد این پاشنه های تخم مرغی بیچاره بیشتر از چشم مخاطبانشان میوفتند . اما زمانی بود که برای ست کردن لباسشان برایش دلشان ضعف میرفت .

 

14.  کفش مجلسی زنانه پاشنه بلند مدل STILETTOS  

خوب اگر که دنبال یک کفش به تمام معنا مجلسی و فوق العاده میگردید من به شما کفش های پاشنه STILETTOS را پیشنهاد میکنم . این سری کفش ای پاشنه دار پوشیدنشان بسیار سخت است . چون راستش را بخواهید حرف از ده سانتی متر پاشنه و یک مهمانی رسمی است … پس پوشیدنش دل شیر را میخواهد.

ولی با تمام سختی هایی که به ارمغان میاورد , تاثیرات مثبت چشم گیری هم دارد که برایتان میگویم

با پوشیدن این سری کفش ها به اندام و استایلتان رنگ و بوی تازه بدهید . چرا که به دلیل ارتفاع پاشنه ها باعث خوش فرمی اندام و باعث افزایش قد چشم گیرتان میشود . پس اگر میتوانید پاشنه های ۱۰ سانتی اش را تحمل کنید منمتظر چه هستید ؟ STILETTOS را انتخاب کنید و تمامی نگاه ها را محصور خود کنید .




15. کفش پاشنه بلند مجلسی زنانه مدل پامپز یا (PUMPS)  

کفش پاشنه بلند مجلسی زنانه مدل پامپز  از سری کفش های پاشنه بلند شیک و خاص هست که در دسته پاشنه بلند ها خود را جای داده است . پاشنه های با حدود هفت سانت ارتفاع که از بالا به پایین هر چه میاید باریک تر میشود . بهتر است به عنوان کفش مجلسی قلمداد نشوند , چرا که پاشنه آن چنان بلند و دل فریبی را ندارد .

 

16.  کفش زنانه پاشنه سه سانتی یا  KITTEN 

کفش های  زنانه پاشنه سه سانتی یا KITTEN بیشتر در فرهنگ ما به عنوان کفش های پاشنه سه سانتی شناخته میشوند . با توجه به اینکه شما از مقاله راهنمای خرید کفش زنانه استفاده میکنید , باید بدانید که ارتفاع پاشنه کفش های KITTEN حداکثر تا سه سانتی متر است و از دسته کفش های پاشنه بلند به حساب نمیاید و درنتیجه از دسته کفش های راحتی است و مناسب برای مجالس نیست و بهتر است برای روزمرگی یا دور همی ها استفاده شود .

 

استایل و فرم بدن خانم ها

چه کفش هایی با اندام شما همخوانی دارد ؟

علاوه بر راهنمای خرید کفش زنانه, تناسب کفش با اندام تان را هم مطالعه بفرمایید:

کفش مناسب اندام گلابی , سیب , ساعت شنی , مستطیلی

 

1.       مشخصات اندام فرم ساعت شنی

اگر استایل و هیکل ساعت شنی دارید , برای بی نقص و بی نظیر کردن استایل تان باید کفش متناسب بپوشید و آنها کفش هایی هستند که دارای نوک و سر گرد هستند برای اندام فرم ساعت شنی متناسب هستند و در نهایت قوس بدنتان را تکمیل میکنند . پس بهتر است به جای کفش های نوک تیز , کفش های سر گرد را در اولویت قرار دهید .

 

ایده آل ترین انتخاب کفش برای استایل و هیکل ساعت شنی:

کفش های انگشتی و کفش هاییکه نوک گرد دارند .

توجه داشته باشید که در صورتی که فرم اندامتان ساعت شنی هست از انتخاب بوت های نوک تیز هم خودداری نمایید .

در صورتی که پاهای خوش فرم و جذابی دارید میتوانید از جوراب شلواری برای مچ کردن با کفشتان استفاده کنید .

 

2.     اندام توت فرنگی شکل

اگر شما هیکل شکل توت فرنگی دارید, باید کفشی را انتخاب کنید که کمک کند که بالا تنه شما کوچک تر جلوه کند .

بهترین و ایده آل ترین انتخاب کفش برای اندام توت فرنگی : کفش های براق و روشن و بلند و بزرگ است . پس سعی کنید کفش هایی با رنگ خاص و براق و با رنگ های خاص و گیرا یا متالیک انتخاب کنید و در انتخاب بوت بهتر است از بوت هایی که ساق بلند دارند و طرح چروک دوخته شده اند برای شما عزیزان بهترین انتخای است .

توجه بفرمایید که بهتر است که با کفش های روباز و لژ دار برای همیشه خداحافظی کیند . دلیل این است که باعث بزرگ نشان دادن بالا تنه شما عزیزان میشود .

 

3.    استایل اندام گلابی شکل 

اگر اندام گلابی شکل است باید از سری کفش و چکمه هایی استفاده کنید که نسبتا پاشنه های متوسط دارند .با وجود هیکل گلابی شکل, اگر به این شکل انتخاب کنید باعث میشود که پاهای شما کشیده تر و خوش استایل تر دیده شود یعنی باعث میشوند که چاقی در قسمت پاها و پایین تنه کمتر خود نمایی کند .

ایده آل نرین انتخاب برای اندام گلابی شکل: اگر ساق پای دشتی دارید بهتر است از بوت ها و چکمه هایی که ساق بزرگ دارند استفاده کنید . اگر ران های بزرگی دارید بهتر است که از چکمه های ساق بلند استفاده کنید که ران هایتان کوچک تر جلوه کند.

و در بین کفش ها اگر از سری کفش های لژ دار و یا پاشنه کوتاه و کلفت و یا سری کفش های بند انگشتی استفاده نمایید کمک میکند که پاهای جذاب و خوش فرم تری داشته باشید و حتی اگر کفش های پاشنه بلند هم از علایق شما به حساب میاید هم در پوشیدنش مجاز هستید .

 

4.     فرم اندام مستطیلی 

اگر شما اندام مستطیلی دارید , به شما تبریک میگویم که در انتخاب کفش بسیار دستتان باز است و میتوانید به راحتی از انواع کفش ها استفاده کنید و به راحتی هر مدلی را پا بزنید و از داشتنشان لذت ببرید . چرا که به راحتی روی فرم هیکل مستطیلی بدن شما مینشینند.

توجه فرمایید که بهتر است از کفش هایی که رویه بسته ای دارند و کفه شان تخت است خودداری نمایید و در پوشیدن بوت و چکمه این امر صدق میکند که از بوت هایی که دارای کفه تخت هستند استفادن نکنید .

 

5.    فرم اندام سیبی مانند

اگر شخصی با اندام سیبی شکل هستید بهتر است که از کفش های گل گلی و شاد و رنگی و زیبا و جذاب استفاده کنید . چرا که باعث کوچک تر نمایش دادن دورکمر شما عزیزان میشود .

ایده آل ترین انتخاب کفش برای هیکل سیبی شکل: کفش هایی است که رنگ بندی درخشان و پر جلوه و برجسته هستند و همین طور کفش های لژ دار هم بهترین انتخاب هستند .

دقت فرمایید که از کفش هایی که جلوشان فرم مستطیلی و رو بسته یا اینکه کفش هایی که پاشنه های بسیار بلندی با نوک بسیار تیز دارند بهتر است اجتناب کنید .



پیشنهاد ویژه

پر فروش ترین کفش های زنانه در دیجیکالا را از اینجا ببینید.

محبوب ترین کفش های زنانه در دیجیکالا را حتما بررسی کنید.





ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

 



styleme | مجله سبک زندگی استایل می