استایل می | styleme

سبک زندگی خودت رو بساز

راهنمای کامل انتخاب و خرید ساعت مچی برای هر کسی که فکرش را می کنید

ساعت مچی از اصلی ترین اجزای پوشش و استایل شما هستند که شخصیت شما را به اطرافیان نشان می دهند. ساعت مچی روزمره انتخابی مناسب برای تمام موقعیت های شما است. با استایل می  همراه باشید. هر مرد و زنی باید یک ساعت مچی عالی داشته باشد. ساعت‌های مچی بازتابی از شما و شخصیت شما هستند. از سوی دیگر، شما هر روز آن‌ها را می‌پوشید؛ پس باید ساعتی را انتخاب کنید که عاشقش هستید، ساعتی که هم کاربردی است و هم با شخصیت شما متناسب است.

اگر به دنبال خرید یکی از انواع ساعت مچی هستید در ادامه از سازوکار انواع ساعت‌ مچی کوارتز، مکانیکی و نبضی، مزایا و معایب هریک و امکانات و ویژگی‌های خاص آن‌ها خواهیم‌گفت.

هنگامی که شروع به شناخت ساعت‌ها می‌کنید، کلمه‌ای که زیاد با آن مواجه می‌شوید، Movements است. این کلمه تنها حرکت عقربه‌ها را شامل نمی‌شود بلکه دربرگیرنده‌ی مفهومی وسیع‌تر از این‌هاست و در واقع اساس و بنیاد ساز و کار حرکتی و موتور اصلی ساعت را در بر میگیرد که به “قلب ساعت” مشهور است.

راهنمای خرید ساعت مچی مکانیکی، نبضی و کوارتز

انواع ساعت مچی بر اساس ساز و کار حرکتی و موتور، به ۳ دسته تقسیم می‌شود.

ساز و کار حرکتی موتور ساعت 
  • ساعت مکانیکی 
  • ساعت نبضی یا اتوماتیک 
  • ساعت کوارتز 


ساعت مکانیکی 

ساعت مکانیکی یکی از انواع ساعت مچی است که انرژی ساز و کار آن از یک سیم تاب‌دار ۹ الی ۱۳ اینچی می‌آید. در واقع خم شدن و باز شدن مداوم این سیم، حرکت عقربه‌ها را نتیجه می‌دهد. این اساس ساز و کار داخلی این ساعت‌هاست اما همه‌ی ساعت‌های مکانیکی یکسان نیستند و بر اساس کیفیت و دقت در جزئیات ساختار خود، متفاوت‌اند.

بسیاری از طرفداران اصیل و قدیمی ساعت، ساعت‌های مکانیکی را نسل برتر و با اصالت ساعت می‌دانند. برای این اشخاص، یک ساعت مچی، فقط وسیله‌ای برای تشخیص زمان نیست، بلکه راهی برای نشان دادن احترام به تاریخ و دست سازه های بشر است.

مزایای ساعت‌ مکانیکی
  • عدم نیاز به باتری : از آنجا که این نوع ساعت به صورت کوکی طراحی شده است، شما هرگز به یک تعمیرگاه ساعت برای تعویض باتری آن مراجعه نخواهید کرد. فقط هر زمان که از کار افتاد، کوک کنید !
  • حرکت یکنواخت : برای بسیاری از مردم گردش روان و یکنواخت عقربه‌های ساعت، بسیار خوشایند‌تر از “تیک تیک” کوارتز است. اگر شما نیز جزء این دسته‌اید، ساعت مکانیکی را انتخاب کنید.
  • شخصیت : مهندسی و نحوه کارکرد ساعت‌های مکانیکی بسیار هیجان انگیز است. ساعتی به دست دارید که در داخل آن، چرخ‌دنده‌ها و سیم‌های کوچک با هم کار میکنند تا زمان را به شما نشان دهند. بله، کسی آن ها را نمی‌بیند، اما اینکه ساعت‌سازی زمان و انرژی زیادی را برای ساخت مکانیزمی صرف کرده‌است که زمان را به شما ارائه می‌دهد، بسیار دلربا و افسونگر است. به هر حال، اگر دست سازه‌های بشر از نظر شما قابل ستایش‌اند، در افزودن یک ساعت مکانیکی به کلکسیون خود تردید نکنید.
  • ارتباط : برای بسیاری از مردم، یکی از جاذبه‌های ساعت‌های مکانیکی این است که باید کوک شوند تا کار کنند ! درباره چیزی مانند یک نوع مراسم صحبت می‌کنیم، مراسم کوک کردن ساعت در انتهای روز که شما را با زمان در ارتباط نگه می‌دارد ! چیزی که شاید آن را در پدربزرگ‌هایمان دیده باشیم : حس زنده نگه‌داشتن یکی از دارایی‌هایمان !
معایب ساعت مکانیکی
  • نیاز به کوک : همون‌طور که در بالا گفته شد، از نظر عده‌ای، این ویژگی می‌تواند جذاب باشد، اما برخی دیگر آن را مایه‌ی دردسر می‌دانند.
  • حساس به محیط : از آنجایی که ساز و کار حرکتی یک ساعت مکانیکی وابسته به سیم‌ها و چرخ‌دنده‌های ظریف داخل آن است، تعجبی ندارد که نسبت به محیط حساس باشد. رطوبت، گرد و خاک، ضربه و مغناطیس، ۴ دشمن معروف ساعت‌های مکانیکی هستند. خوشبختانه بیش‌تر پیشرفت‌های مدرن موجب طراحی‌های قدرتمند‌تر شده‌اند، اما به هر حال مراقبت در برابر این فاکتور‌ها برای ساعت‌های مکانیکی ضروری است. اگر به صورت روزمره در معرض موارد فوق قرار می‌گیرید، می‌توانید یک ساعت کوارتز را برای مصارف روزمره انتخاب کنید و ساعت مکانیکی را برای موقعیت‌های رسمی‌تر نگه دارید.
  • کاهش دقت عملکرد در گذر زمان : با اینکه یک ساعت مکانیکی خوش ساخت، زمان را با دقت ۹۹٫۹۹۹% نشان می‌دهد که معنی آن خطای ۱ ثانیه در روز است، اما دقت عملکرد این مدل ساعت، با گذر زمان کاهش می‌یابد که به معنی مراجعه هر ۵-۱۰ سال به تعمیرگاه برای تنظیم موتور خواهد بود. البته فاکتورهای محیطی و کیفیت ساخت ساعت بر این بازه‌ی زمانی تاثیر بسزایی دارد.
  • قیمت بالا : همه‌ی آن هنرنمایی در مهندسی ساخت ساعت مکانیکی، به ارزش و قیمت آن می‌افزاید. این رقم در اکثر موارد چیزی بالای ۵۰۰ دلار و گاها چندین برابر آن خواهد بود !


پیشنهاد ویژه: محبوب ترین ساعت های زنانه در دیجیکالا




ساعت نبضی یا اتوماتیک 

یکی دیگر از انواع ساعت مچی، ساعت نبضی یا اتوماتیک است که بسیار شبیه به ساعت مکانیکی عمل می‌کند، درست مانند آن از سیم‌ها و چرخ‌دنده‌های پیچیده تشکیل شده‌است که عقربه‌های ساعت را به حرکت وا می‌دارند. تنها تفاوت ساعت نبضی این است که نیازی به کوک شدن به صورت دستی ندارد. ساعت‌های اتوماتیک، همان‌گونه که از نامشان پیداست، به صورت اتوماتیک از حرکات روزانه شما کوک می‌شوند !

چگونه یک ساعت نبضی یا اتوماتیک از حرکات روزانه ما کوک می‌شود؟

یک وزنه بسیار کوچک در ساعت کار گذاشته شده‌است که با حرکات روزانه‌ما حرکت می‌کند و در حین حرکت سیم تاب‌دار را کوک می‌کند. این نوع از ساعت‌ها مکانیزمی نیز برای جلوگیری از حرکت و فشار بیش از حد وزنه به سیم دارند. چنانچه از ساعت نبضی خود استفاده نمی‌کنید، احتمالا از ابزاری به نام کوک کننده استفاده می‌کنید. کوک کننده ابزار کوچکی است که ساعت نبضی شما را طی حرکات چرخشی، تکان می‌دهد تا کوک شود یا کوک بماند.

مزایای ساعت‌ نبضی یا اتوماتیک
  • عدم نیاز به باتری و کوک دستی : با توجه به ساختار مشابه این نوع ساعت با انواع مکانیکی، این ساعت‌ها نیز نیازی به باتری ندارند و علاوه بر آن، نیاز به کوک نیز ندارند و با حرکات روزانه صاحب خود، به صورت اتوماتیک کوک می‌شوند.
  • حرکت یکنواخت : درست مانند ساعت‌های مکانیکی، در ساعت‌های اتوماتیک نیز عقربه‌ها به شکل روان حرکت می‌کنند نه به صورت ” تیک تیک ” !
  • شخصیت : همان مقدار مهندسی و زمان صرف شده در ساعت‌های مکانیکی، صرف این نوع ساعت‌ها نیز شده‌است.
معایب ساعت نبضی یا اتوماتیک
  • حساس به محیط : ساعت نبضی نیز به همان فاکتورهای محیطی رطوبت، گرد و خاک، ضربه و مغناطیس حساس‌اند و در برابر آن‌ها نیاز به مراقبت دارند.
  • نیاز به کوک‌کننده : ساعت‌های اتوماتیک تا زمانی که استفاده شوند، نیاز به کوک ندارند، اما همان‌گونه که گفته شد، در زمانی که استفاده نمی‌شوند، متوقف می‌شوند و برای ادامه کار نیاز به کوک‌کننده یا تنظیم و استفاده مجدد دارند.
  • کاهش دقت عملکرد در گذر زمان : مانند ساعت‌های مکانیکی، دقت عملکرد این مدل از انواع ساعت مچی نیز، با گذر زمان کاهش می‌یابد که به معنی مراجعه هر ۵-۱۰ سال به تعمیرگاه برای تنظیم موتور خواهد‌بود. البته فاکتورهای محیطی و کیفیت ساخت ساعت بر این بازه‌ی زمانی تاثیر زیادی دارد.
  • قیمت بالا : دقیقا مانند ساعت‌های مکانیکی، هنر دست و مهندسی ارزان نیست !




ساعت کوارتز 

مزایای ساعت کوارتز

  • دقت بالا : کوارتز، با اختلاف، دقیق‌ترین ساز و کار حرکتی در انواع ساعت مچی است.
  • نگهداری آسان : ساعت کوارتز به جز تعویض باتری، توقع توجه و مراقبت دیگری از شما ندارند !
  • دوام بالا : ساختار کوارتز ساختار چرخ‌دنده‌ها، سیم‌ها و قطعات کوچک در حال حرکت نیست، بنابر‌این، به هیچ عنوان نگران حرکات ناگهانی و شدید خود نباشید. ساعت‌های کوارتز در واقع انقلابی برای تبدیل ساعت از استایل اشرافی و رسمی به استایل روزمره و ورزشی است.
  • قیمت مناسب : شما می‌توانید تنها با چند دلار یک ساعت کوارتز بخرید. البته ساعت‌های کوارتز گرانی هم در بازار وجود دارند که ظاهر و امکانات خاصی را ارائه می‌دهند.
معایب ساعت کوارتز

اگر یک فرد معمولی هستید، به احتمال زیاد، یک ساعت کوارتز روی مچ‌تان بسته شده‌است، چرا که ساعت‌های کوارتز به طرز شگفت‌آوری دقیق هستند و علاوه بر آن، قیمتی منطقی و قابل پرداخت دارند.

به جای سیم تاب‌دار، ساعت کوارتز از الکتریسیته‌ی یک باتری استفاده می‌کند. این باتری، الکتریسیته را به یک کریستال کوارتز منتقل می‌کند و موجب می‌شود تا در هر ثانیه ۳۲۷۶۸ بار بلرزد، این لرزه‌ها به یک پالس تبدیل شده و موجب می‌شود که عقربه ثانیه شمار به اندازه ۱ ” تیک ” حرکت کند، و این ماجرای پشت حرکت تیک تیک عقربه‌های کوارتز در مقابل حرکت روان عقربه‌های ساعت نبضی و مکانیکی است.

به دلیل ساختار داخلی ساعت کوارتز و وابستگی آن به الکتریسیته به جای چرخ دنده‌ها، این ساعت دقیق‌تر و مقاوم‌تر در برابر ضربه‌هاست. به همین دلیل است که ساعت‌های ورزشی از نوع کوارتز هستند.

ساعت کوارتز ارزان‌ترین مدل از انواع ساعت مچی است، به گونه‌ای که حتی با قیمت ۴ دلار می‌توانید یکی از آن‌ها را داشته‌باشید. مطمئنا اگر ساعتی با امکانات و کیفیت بالاتر بخواهید، باید قیمتی بیش از این‌ها بپردازید !

  • عدم حرکت روان عقربه‌ها : برای افرادی که شیفته‌ی حرکت روان عقربه‌های ساعت‌های مکانیکی و اتوماتیک هستند، حرکت تیک تیک عقربه‌ها در ساعت کوارتز چندان دلچسب نیست.
  • کمتر رمانتیک : بزرگترین ایرادی که اغلب کلکسیونرهای ساعت به ساعت کوارتز وارد می‌کنند، فقدان روح تاریخ، هنر و مهندسی در آن‌هاست. آن‌ها این ساعت‌ها را ” بی‌شناسنامه ” می‌دانند !
امکانات ساعت مچی


                       

ویژگی و امکانات پیشرفته ساعت‌های مچی

یک ساعت مچی علاوه بر نمایش زمان، می‌تواند امکانات پیشرفته‌ی دیگری داشته باشد. امکاناتی مانند نمایش تاریخ، شب و روز ، زنگ هشدار، نشانگر باتری و کورنوگراف از این دسته‌اند.

کرنوگراف چیست ؟

کورنوگراف، یک سیستم زمان کاملا مستقل است. غالبا ساعت‌هایی که دارای کورنوگراف هستند، سه صفحه کوچک جداگانه در صفحه‌ی اصلی ساعت دارند. در کناره‌ی این ساعت‌ها ۲ دکمه وجود دارد که معمولا دکمه بالایی برای شروع و توقف Start/Stop و دکمه پایینی برای شروع مجدد Reset طراحی شده‌اند.

در برخی ساعت‌ها، کورنوگراف با یک دور سنج ( تاکومتر ) ترکیب شده‌است. این ساعت ها در محیط قاب خود نوار مدرجی دارند. استفاده توامان از کورنوگراف و تاکومتر موجب می‌شود که بتوانید چیزهای مفیدی مانند سرعت، مسافت و … را اندازه گیری کنید. اینکه چه تعداد و کدام امکانات را روی ساعت خود می‌خواهید، به اولویت‌هایتان بستگی دارد. طراحی انواع ساعت مچی رسمی، معمولا ساده، مینیمال و بدون امکانات جانبی است، اما ساعت‌های ورزشی، اسپرت و روزمره، معمولا امکانات پیچیده‌تری دارند.

اکنون با هشت گام انتخاب و خرید ساعت آشنا شوید

گام اول : انتخاب بازه قیمت ساعت مچی

شما در ابتدا باید تصمیم بگیرید که قصد دارید چه میزان برای خرید ساعت مچی هزینه کنید. البته منظور، عدد دقیق آن نیست؛ بلکه سقف و کف بودجه مورد نظر است. از این منظر می توان انواع ساعت مردانه و ساعت زنانه را در دو دسته لاکچری (Luxury) و غیر آن تقسیم نمود. ساعت مچی لاکچری عموماً به برندهایی اطلاق می شود که به دلیل برخورداری از همه یا برخی از ویژگی های زیر دارای قیمت های بالایی، از چند میلیون تا چند ده و حتی چند صد میلیون تومان می باشند:
  1. - شهرت بین المللی مانند برندهای رولکس(Rolex)، تیسوت(Tissot)، رادو(Rado)، امگا(Omega)
  2. - دست ساز بودن مانند ساعت مچی واشرون کنستانتین(Vacheron Constantin Tour de l’Ile)
  3. - کشور محل ساخت(عموماً سوئیس) مانند برند های هابلوت(Hublot). تگ هویر(Tag Heuer)
  4. - محدودیت تعداد تولید(اصطلاحاً Limited edition) مانند ساعت مچی پتک فیلیپ اسکای مون(Patek Philippe Sky Moon Tourbillon) با تولید دو عدد در سال
  5. - مواد خاص استفاده شده در ساخت ساعت(مثل طلا، الماس، یاقوت و...) مانند مکعب یخی شوپارد(The Chopard Super Ice Cube) ساخته شده از الماس
  6. - امکانات ویژه(نمایش صور فلکی، قابلیت اتصال به سیستم موقعیت یاب جهانی GPS، بلوتوث، ساعت جهانی و...)
در دسته ساعتهای غیر لاکچری بازهم رده های قیمتی مختلفی، از چند ده هزار تا چند میلیون تومان را می توان در نظر گرفت. انتخاب درست بازه قیمت ساعت مچی در گام اول کمک می کند تا بتوان از سایر گام ها ساده تر عبور کرد و سریعتر به انتخاب مطلوب رسید.





گام دوم : انتخاب برند ساعت مچی

انتخاب بازه قیمت ساعت مچی طبیعتاً گزینه های نامناسب زیادی را حذف کرده است؛ اما در هر رده قیمتی باز هم برندهای متعددی وجود دارد. در اینجا دو حالت وجود دارد: یا شما به برند یا برندهای خاصی از ساعت مچی علاقمند هستید، مثلاً ساعت مچی ویولت یا ساعت مچی رومانسون؛ یا برند ساعت در انتخاب شما اولویت بالایی ندارد و مسائل دیگری مثل امکانات یا ظاهر برای شما مهم تر است. در حالت اول، انتخاب شما محدود به برند یا برندهای مورد علاقه تان است اما در حالت دوم، دست بازتری در انتخاب های گام های بعدی دارید.


گام سوم : اصالت برند ساعت مچی

ساعت های موجود در بازار را می توان به دونوع اصل(original) و کپی(fake) تقسیم نمود. ساعت مچی اصل بر دو دسته است: 1. ساعتی که یک برند بین المللی بوده و شرکت ثبت شده ای در ایران به عنوان نمایندگی رسمی ساعت برند مورد نظر، اقدامات مربوط به واردات، عرضه و خدمات پس از فروش آن برند را در ایران بر عهده دارد مانند ساعت رومانسون یا ساعت اماکس یا ساعت وسترن. 2. ساعتی که  یک برند منطقه ای یا ملی بوده و امور مربوط به سفارش گذاری جهت تولید، واردات و خدمات پس از فروش توسط یک شرکت ثبت شده رسمی داخلی انجام می شود مانند ساعت ویولت یا ساعت مچی الگانس. در مورد ساعت اصل، اولاً کیفیت ساعت ها تضمین شده و قابل پیش بینی است، ثانیاً نگرانی از بابت گارانتی و خدمات پس از فروش(مانند بند یدک، شیشه و...) وجود ندارد.

اما بحث در مورد ساعت های کپی متفاوت است. ساعت مچی کپی(که بعضاً با عنوان های-کپی High-cpoy هم شناخته می شود) اغلب از نظر طرح و رنگ و یا برند شبیه مدل های محبوب ساعت های مچی اصل اما با قیمت هایی بعضاً بسیار کمتر است؛ ولی در چند زمینه با آنها تفاوت دارد: واردات آنها اغلب توسط شرکت ها نبوده و اشخاص نسبت به سفارش آنها اقدام می کنند؛ بنابراین از نظر گارانتی و خدمات پس از فروش در سطح ساعت های اصل نخواهند بود.

همچنین کیفیت آنها به دلیل تعدد منابع سفارش ساخت قابل پیش بینی نبوده و می تواند خوب یا ضعیف باشد. با این وجود، برخی از شرکت ها یا اشخاص، ساعت های کپی را با کیفیت بالا در بازار عرضه می کنند و برای جلب رضایت مشتریان، گارانتی و خدمات قابل قبولی نیز ارائه می کنند. در اینجا سابقه فروشنده و شناخت و اطمینان مشتری به فروشنده ضامن یک خرید خوب است.


گام چهارم : تعیین کاربری ساعت مچی

در این مرحله شما باید معین کنید که ساعت مچی را به چه منظور خریداری می کنید؟ آیا قصد دارید از آن در محیط کار خود استفاده کنید یا مجالس؟ محیط کاری شما چه شرایط ویژه ای دارد؟(مانند احتمال ضربه، تکان های شدید، تماس با آب یا سایر مایعات، شرایط دمایی و...). اگر به دنبال ساعت شیک مجلسی یا ساعت رسمی اداری هستید، 

به دلیل تنوع مدل های موجود در بازار در این سبک ها، دست بازتری در انتخاب خواهید داشت؛ اما انتخاب ساعت برای شرایط کاری خاص با محدودیت بیشتری روبرو خواهد بود. به عنوان مثال اگر شما یک غریق نجات یا شناگر هستید و می خواهید از ساعتتان در محیط کار هم به طور دائم استفاده کنید باید به دنبال ساعت ضدآب مخصوص شنا و غواصی بگردید.

گام پنجم : انتخاب سبک ساعت مچی

ساعت ها در اغلب رده های قیمتی و برند ها در طرح ها و سبک های مختلفی طراحی و عرضه می شوند تا سلیقه متنوع مشتریان را پوشش دهند. در این مرحله شما باید سبک ساعت مچی مورد علاقه تان را مشخص کنید تا به نتیجه مطلوب نزدیک تر شوید. سبک های موجود در بازار را به طور کلی می توان اینگونه دسته بندی نمود:
  • ساعت کلاسیک(ساده اما شیک)
  • ساعت اسپرت(مانند ساعت سه موتوره یا ساعت هایی با قاب درشت و خاص)
  • ساعت فشن(ست لباس)
  • ساعت مجلسی(مانند ساعت های پر نگین یا براق)
  • ساعت اداری(ساده اما خوانا)
  • و ساعت خاص(مانند ساعت های مخصوص غواصی یا کوهنوردی)

گام ششم : امکانات مورد انتظار از ساعت مچی

آیا انتظار امکانات خاصی از ساعتتان دارید؟ مثلاً کرنومتر(Chronograph)، سرعت سنج(Tachymeter)، زنگ(Alarm)، زمان سنج معکوس(Reverse timer)، چراغ(Light)، تقویم روز هفته و ماه(Full-date)، قطب نما(Compass)، دماسنج(Thermometer)، ارتفاع سنج(Altimeter)، موقعیت یاب جهانی(GPS) و... . اگر نه، پس از این مرحله به سادگی عبور کنید! اما اگر وجود یک یا چند مورد از امکانات ذکر شده در ساعت مچی برای شما اهمیت ویژه دارد می بایست محدود تر شدن مدل ها و قدرت انتخاب را نیز بپذیرید.

البته امروزه تنوع مدل های ساعت مچی کرنوگراف (کرنومتردار) و فول دیت(فول تایم) مردانه و زنانه بسیار زیاد شده است و تقریباً هر سلیقه ای را پوشش می دهد، اما چنانچه به دنبال ساعتی هستید که دارای امکانات خاصی مثل قطب نما یا ارتفاع سنج باشد، انتخاب های محدودتری خواهید داشت. یکی از برندهای معتبر و مشهور در تولید این قبیل ساعت های خاص، ساعت کاسیو ادیفایس(Casio Edifice) و کاسیو جی-شاک(Casio G-Shock) می باشد.




گام هفتم : انتخاب نوع (جنس) بند ساعت مچی

بند ساعت ها از جنس های مختلفی ساخته می شود که عموماً شامل این موارد است: استیل(که بسته به کیفیت سفارش ساخت می تواند از انواع 303، 304، 316 یا 904 باشد)، برنج(یا Brass که با روکش استیل، لعاب داده می شود و دوام آن بستگی به ضخامت لایه آبکاری، تکنولوژی آبکاری و البته نحوه استفاده و نگه داری مصرف کننده دارد)، چرم(که به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم می شود.

چرم اصل می تواند از پوست تمساح(در برندهای لاکچری) باشد یا پوست گوساله. چرم های مصنوعی هم بسته به کیفیت ساخت، استحکام و دوام متفاوتی دارند)، برزنت(که علاقمندان خاص خود را داشته و مدل قفل آنها هم متفاوت با بندهای چرمی است)، لاستیک(یا رزین که می تواند نرم یا خشک باشد)، ضد خش(که در دو نوع تنگستن با وزن بالا و حالت آینه ای و سرامیک با وزن کم و تنوع رنگ های سفید و مشکی و صورتی وجود دارد).

باید توجه داشت که انتخاب هر کدام از موارد فوق در کنار مزایا، معایبی نیز به همراه دارد. به عنوان مثال، بند استیل دوام و استحکام بالایی دارد و در مقابل ضربه مقاوم است، اما اولاً وزن بالاتری نسبت به بندهای چرمی، برزنتی، لاکی و سرامیکی دارد و ثانیاً در مقابل خش نیازمند مراقبت بیشتری است. 

در مقابل، بند چرمی وزن به مراتب کمتری دارد اما متناسب با کیفیت بند، محیط مورد استفاده و دقت شخص استفاده کننده می بایست در دوره های زمانی مشخصی(که می تواند از شش ماه تا سه سال متغیر باشد) تعویض گردد. همچنین، بندهای سرامیکی سبک و مقاوم در برابر خش و تغییر رنگ هستند، اما ضربه پذیری بسیار پایینی داشته و نیازمند مراقبت جدی در مقابل ضربه هستند.

بنابراین بهتر است موقع انتخاب جنس بند ساعت مچی، این موارد را در نظر داشته باشید: وزن، دوام، کاربری، محیط و شرایط جوی استفاده از ساعت، ضربه پذیری، مقاومت در برابر خش، سهولت تعویض، و مواردی از این دست.

گام هشتم : انتخاب رنگ ساعت مچی

مرحله نهایی در جستجوی ساعت مچی مناسب، انتخاب رنگ دلخواه است. ممکن است برای شما جای سوال باشد که وقتی رنگ بند و قاب و صفحه ساعت، تأثیر مهمی در جذابیت و زیبایی ساعت مچی دارد چرا انتخاب رنگ در گام نهایی صورت می پذیرد؟ پاسخ، تنوع طرح و رنگ اغلب برندهاست.

امروزه اکثریت قریب به اتفاق برندها محصولات خود را با ترکیب رنگ های مختلفی تولید و عرضه می کنند تا بتوانند سلیقه طیف وسیعی از مشتریان را پوشش دهند. بنابراین چنانچه مراحل قبل به درستی طی شده باشند شما به احتمال زیاد می توانید ترکیب رنگ مورد علاقه تان را نیز بیابید. البته اگر به دنبال رنگ های خاص هستید یا رنگ مورد نظرتان در نتایج جستجوی این مرحله یافت نشد به مراحل گذشته برگشته و گزینه های دیگر را امتحان کنید؛ به عنوان مثال، در برندهای دیگر جستجو کنید یا سبک های دیگر ساعت را بررسی نمایید.

در فرآیند انتخاب ساعت، مسائل دیگری نیز می تواند بر حسب مورد دارای اهمیت باشد؛ مثل وزن، نوع قفل، دقت ساعت، دوام باطری، ظرفیت کرنومتر، صفحه شبرنگ و... . اما چون در اغلب موارد اهمیت کمتری نسبت به سایر مشخصه های ذکر شده در گام های هشت گانه دارند، در اولویت های اصلی قرار نگرفتند. چنانچه هر کدام از این مشخصه ها برای شما اهمیت ویژه ای دارد در مراحل انتخاب به آن مشخصه نیز توجه نمایید. طبیعی است که لحاظ کردن ویژگی های خاص بیشتر منجر به محدود تر شدن انتخاب های شما خواهد شد.


پیشنهادهای ویژه





ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

 



styleme | مجله سبک زندگی استایل می